1. Hem
  2. /
  3. Om föreningen

Valla Ponnyklubb är en ideell förening som driver en utvecklande barn- och ungdomsverksamhet med ridning och skötsel av hästar på Valla Gård i Linköping.

Föreningen erbjuder även ridskoleutbildning för vuxna och personer med funktionsnedsättning.

Valla Ponnyklubb (PK) har cirka 500 medlemmar varav ungefär 400 är ridande elever.

VISION:
Valla Ponnyklubbs vision är att driva Linköpings familjäraste ridskola där djur- och hästintresserade barn, ungdomar och vuxna trivs. Vi ger goda möjligheter att på ett pedagogiskt och roligt sätt utvecklas inom många av hästvärldens olika områden samt även umgås med gårdens olika smådjur.

Vi erbjuder en av Linköpings bästa ridskolor för hela familjen och är en självklar mötesplats för alla åldrar.

STADGAR:

Vår värdegrund

Glädje

Valla står för glädje och berikande av människors vardag.
Våra ridlektioner och aktiviteter ska upplevas som utvecklande och roliga.

Gemenskap

Valla för alla där alla får vara med.
Valla är klubben där vi bryr oss om och ser varandra.

Trygghet

Trygghet till häst och till fots i Valla.
På Valla finns kunniga och hjälpsamma ledare i stallet.

Ansvar

På Valla finns möjligheten att växa och utvecklas med ökat ansvar för våra djur som t.ex. hästskötare.