1. Hem
  2. /
  3. Föreningen

Valla Ponnyklubb bildades den 1 januari 1964 och finns på Valla Gård i centrala delarna av Linköping. Valla Ponnyklubb riktar sig till barn, ungdomar och vuxna som vill utvecklas inom ridning och skötsel av hästar. Valla Ponnyklubb erbjuder också ridskoleutbildning för personer med funktionsnedsättning. Valla Ponnyklubb har en ungdomssektion som kallas för Equipage.

Vision:

Valla Ponnyklubbs vision är att driva Linköpings familjäraste ridskola där djur- och hästintresserade barn, ungdomar och vuxna trivs. Vi ger goda möjligheter att, på ett pedagogiskt och roligt sätt utvecklas inom många av hästvärldens olika områden samt även umgås med gårdens olika smådjur. Vi erbjuder en av Linköpings bästa ridskolor för hela familjen och är en självklar mötesplats för alla åldrar.

Våra värdeord är:

Glädje – Valla står för glädje och berikande i människors vardag. Våra ridlektioner och aktiviteter ska upplevas som utvecklande och roliga.

Gemenskap – Valla för alla där alla får vara med. På Valla Ponnyklubb bryr vi oss om och ser varandra.

Trygghet – Trygghet till häst och till fots i Valla. På Valla Ponnyklubb finns kunniga och hjälpsamma ledare i stallet.

Ansvar – På Valla Ponnyklubb finns möjlighet att växa och utvecklas med ökat ansvar för våra djur som till exempel hästskötare.